Real flight models 8/9 on version 7.5

fiore69

New member
Can anyone tell me if Real flight 8/9 models can work on version 7.5? I can import them but the remote control does not work.
Thanks.

12oclockhigh

Active member
The simple answer would be to say; Use the 'Edit xxxxx=aircraft" selection on the 'Aircraft' menu. It will allow you to make all the changes. However, as a new user, there is going to be a steep learning curve. For the moment, it might be better to post the aircraft name you would like to fly and see if someone will make the necessary changes for you. Then you could compare the before and after results.

fiore69

New member
[QUOTE = "12oclockhigh, post: 324067, membro: 53251"]
La semplice risposta sarebbe dire; Utilizza la selezione "Modifica xxxxx = aeromobile" nel menu "Aerei". Ti consentirà di apportare tutte le modifiche. Tuttavia, come nuovo utente, ci sarà una ripida curva di apprendimento. Per il momento, potrebbe essere meglio pubblicare il nome dell'aeromobile che vorresti volare e vedere se qualcuno apporterebbe le modifiche necessarie per te. Quindi potresti confrontare i risultati prima e dopo.
[/ CITAZIONE]

Sarebbe fantastico grazie mille, l'aereo è questo sul link qui sotto. Ho provato a modificare alcuni aerei nel menu di modifica, ma non capisco in quale sezione devo agire e cosa fare, quindi se qualcuno riuscisse davvero a farlo sarebbe fantastico.

asj5547

Member
Sarebbe fantastico grazie mille, l'aereo è questo sul link qui sotto. Ho provato a modificare alcuni aerei nel menu di modifica, ma non capisco in quale sezione devo agire e cosa fare, quindi se qualcuno riuscisse davvero a farlo sarebbe fantastico.

[/QUOTE]

Translated, ...I think he said
It would be fantastic thanks a lot, the plane is this on the link below. I tried to modify some planes in the modification menu, but I don't understand in which section I have to act and what to do.
He is looking for help editing Pilot rc laser 103 with RF7.5

fiore69

New member

Translated, ...I think he said
It would be fantastic thanks a lot, the plane is this on the link below. I tried to modify some planes in the modification menu, but I don't understand in which section I have to act and what to do.
He is looking for help editing Pilot rc laser 103 with RF7.5
[/QUOTE]
Yes sorry I wrote in Italian by mistake

fiore69

New member
I managed to make it work, if someone needed it, just assign the right channel in edit model, radio system. Now it works perfectly.

12oclockhigh

Active member
Sorry about that, your question led us in the wrong direction. I was thinking the controller did not work at all.
(for others) if you are getting movement, just the wrong movement(stick moving the wrong surface), you can change the channel assignment in the controller setup.

Best of luck in Italy. Thinking of you guys. I have a lot of friends in the Vicenza area.

fiore69

New member
[QUOTE = "12oclockhigh, post: 324338, membro: 53251"]
Mi dispiace, la tua domanda ci ha portato nella direzione sbagliata. Pensavo che il controller non funzionasse affatto.
(per altri) se stai ottenendo movimento, solo il movimento sbagliato (stick che sposta la superficie sbagliata), puoi cambiare l'assegnazione del canale nella configurazione del controller.

Buona fortuna in Italia. Pensando a voi ragazzi. Ho molti amici nella zona di Vicenza.
[/CITAZIONE]

Grazie mille per il pensiero, speriamo che tutto finisca presto.